A Netflix nem osztja meg többé rendszeresen előfizetői adatait

A Netflix bejelentette, hogy a jövőben már nem teszi közzé előfizetői statisztikáit rendszeresen, csak akkor, ha az valamilyen okból fontos a vállalat számára.

A streaming szolgáltatók közötti versenyben új fejezet kezdődik, hiszen a Netflix, a Meta után, mostantól nem közli rendszeresen felhasználói számának változását. A vállalat 2025-től kezdődően csak akkor ad ki adatokat, ha azt különösen fontosnak ítéli meg.

A Netflix a jövőbeni jelentéseiben a bevétel növekedésére és a platformon eltöltött időre kívánja helyezni a hangsúlyt, amint azt a részvényeseknek küldött levélből megtudhatjuk.

A cég szerint a felhasználói bázis méretének közzététele akkor volt releváns, amikor még nem rendelkeztek jelentős bevétellel, és ezzel tudták bemutatni a cég jövőbeli kilátásait. Azonban azóta ez a helyzet jelentősen megváltozott, és a részvényeseket arra kérték, hogy a nyereségre és a bevételre összpontosítsanak.

A Netflix azonban még megosztotta, hogy az elmúlt hónapokban 9,33 millió új fizető felhasználóval bővült a szolgáltatás, így a világon már 270 millió háztartásban érhető el a szolgáltatás.

A vállalat becslései szerint világszerte félmilliárd ember néz filmeket és műsorokat a platformjukon, és azon dolgoznak, hogy ebből minél többen váljanak előfizető ügyfelekké. Ennek érdekében megtették a jelszavak megosztásának letiltását, ami az év első három hónapjában ugrásszerűen megnövelte a Netflix bevételeit, és ez nagyban hozzájárult az új előfizetők számának növekedéséhez.

A legolcsóbb csomagban már reklámokat is meg kell nézni, és a Netflix kínálata az elmúlt években játékokkal is bővült, mint például a GTA.

Az előfizetők száma így sem fog a végtelenségig növekedni, és egyes befektetők szerint az, hogy az előfizetők számát már nem tartja a Netflix olyan fontosnak, valószínűleg azt jelenti, hogy nem tudnak nagy növekedést elérni ezen a téren, egy év múlva várhatóan végleg lecsendesedik a hullám.

Más techóriások, mint például a Facebook anyavállalata, a Meta és az X (korábbi Twitter) szintén nem közli már havi aktív felhasználók számát, mert náluk is lassulás következett be a növekedésben.