Narendra Modi nacionalista kampányának felpörgetése

Indiában megkezdődött a világ leghosszabb demokratikus választási folyamata, amely hat héten át tart, és ahol Narendra Modi miniszterelnök és pártja, a Bharatiya Janata Párt (BJP) a fő esélyes. Azonban a közelmúlt kommunikációs stratégiája arra utalhat, hogy problémák adódhattak a kampányban.

A BJP színeiben induló Modi a kampány során egyre inkább a vallási megosztottságot hangsúlyozza, különösen a muszlim közösség elleni retorikáját erősítve. A miniszterelnök, aki harmadik ciklusára készül, reméli, hogy ezzel a stratégiával növelheti népszerűségét az ország 80 százalékát kitevő hinduk körében. Ugyanakkor a South China Morning Post szerint a hindu nacionalizmus már nem hat olyan erőteljesen az országban, mint korábban.

Modi egy felvételen a muszlimokat "beszivárgóknak" nevezte, és azzal riogatott, hogy az iszlámhívők több gyereket vállalnak, így ők részesülhetnek előnyben a támogatásokból, különösen, ha az ellenzéki pártok kerülnek hatalomra. Ez a retorika arra utalhat, hogy a választás első köre nem hozta meg a várt eredményeket a BJP számára.

A BJP kommunikációjában gyakran alkalmaz kétértelmű kifejezéseket, például a "beszivárgók" kifejezést korábban a Bangladesből és Mianmarból érkezőkre használták. A kampányban felmerült a "szerelmi dzsihád" fogalma is, amely szerint a muszlim férfiak hindu nőket vesznek feleségül azért, hogy áttérítsék őket.

Modi kijelentései széles körű tiltakozást váltottak ki, több közéleti személyiség és politikai ellenfél is kritizálta a miniszterelnök megosztó nyilatkozatait. Az ellenfelek panaszt is benyújtottak a BJP ellen a választási bizottságnál.