A legértékesebb magyar influenszerek rangsora

A Forbes magazin idén is összeállította a legértékesebb magyar influenszerek top 20-as listáját, ahol a TheVR duója, Komzsik János és Fábián István megőrizte az első helyet.

A TheVR a kezdeti VR-szemüveggel készült játékmenet videóktól elindulva mára egy sokcsatornás birodalmat épített ki, több millió feliratkozóval rendelkeznek. A Forbes kiemeli, hogy a reggeli műsoruk és a techcsatornájuk, valamint a podcastjük is hozzájárul a sikerükhöz, ahol olyan közéleti személyiségek is megfordultak, mint Azahriah. Az utóbbi években olyan népszerű hirdetőkkel is együtt dolgoztak, mint a McDonald’s, és jubileumi filmjükkel csaknem másfél milliós nézettséget generáltak a YouTube-on.

A második helyre idén Whisper Ton került, aki egy helyet lépett előre, és jelenleg főként a TikTokon tevékenykedik. A Forbes szerint Whisper Ton hadarós stílusával a platform megkerülhetetlen arcává vált, és promóciózta már többek között a Rimmel London, a Nike, vagy a Burger King termékeit.

A harmadik helyen Nessaj végzett, aki két helyet javított a tavalyi eredményéhez képest. A YouTube-on és Twitch-en aktív Nessaj gameplay videóiról ismert, és a Forbes megemlíti, hogy márkát és webshopot is indított a "pingvineknek" nevezett követőinek. A Twitchen egyre népszerűbb Nessaj már lassan egy egymilliós birodalmat épített fel, és Twitch-csatornáján is mintegy 400 ezren követik tevékenységét. A márkáknak is érték, hogy egyre több célcsoportot le tud fedni, nem hiába dolgozott már vele a Samsung és a Heineken is.

A listán szerepel még a Pamkutya duó, akik a tavalyi második helyről idén a negyedik helyre csúsztak le, de továbbra is rengeteg fantáziát látnak bennük a hirdetők.

Új belépőként a közéleti témájú videókat készítő Jólvanezígy is, aki a tizedik helyen debütált. A Forbes megjegyzi, hogy Jólvanezígy influenszertüntetést is szervezett.

Újonnan került fel a listára a Twitchről Zsozéatya, valamint a youtuberek közül Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő is.

Viszkok Fruzsina és Dancsó Péter, akik korábban magasabb helyezéseket értek el, idén nem kerültek be a top 20-ba. Dancsó Péter különösen feltűnő, hiszen nemrég még az amerikai követségen megjelenő influenszereknek is beszólt, de ezúttal kiszorult a húszas mezőnyből.

A Forbes magazin Social mellékletében megjelent rangsor a májusi számban található meg, és a SentiOne nevezetű AI platform segítségével állították össze.