A kaszkadőröknek írt szerelmes levél, ceruzával

Amikor a Jackie Chan-filmek stáblistájánál a bakiparádé helyett a kaszkadőrök hajszál híján bekövetkezett halálát látjuk, az üzenet világos: életüket kockáztatják a szórakoztatásunkért. A 2024-es "A kaszkadőr" című filmben hasonló tartalommal találkozhatunk a stáblista alatt, ahol a werkfilmek azt üzenik, hogy a látott kaszkadőrmutatványok valóban megtörténtek.

A film szerelmes üzenete a kaszkadőröknek valóban igazi kaszkadőröket mutat be, akik valódi mutatványokat hajtanak végre, ám a látványosságok nem érik el azt a hatást, amit a rendező, David Leitch szeretett volna. "A kaszkadőr" nem olyan látványos, mint a "Rendőrsztorik", sem olyan piszkos munkához írt óda, mint a "Hopper", és nem is olyan morózus merengés, mint az 1980-as azonos című film. Az új "A kaszkadőr" egy nyolcvanas évekbeli sorozat, "The Fall Guy" modern adaptációja, amely a nosztalgikus sorozatok, mint a "Charlie angyalai" és "A vágyak szigete" közé sorolható.

A film a nyolcvanas évek hangulatát idézi fel, többek között a Kiss együttes "I Was Made For Lovin’ You" című dalával, és olyan utalásokkal, mint a Phil Collins-dalok karaoke éneklése, vagy a "Miami Vice" sorozat emléke. Ryan Gosling karaktere, Colt Sievers, egy súlyos balesetet szenvedő kaszkadőr, aki magánnyomozóként próbálja megoldani Tom Ryder (Aaron Taylor-Johnson) eltűnését, miközben egy film forgatásán dolgozik volt párjával, Jody Moreno rendezővel (Emily Blunt).

A film próbál meta és kritikus lenni az amerikai filmkészítéssel szemben, célba véve a nagy költségvetésű filmeket, mint a "Dűne" vagy a "Rebel Moon". A forgatókönyv tudatosan hívja fel a figyelmet a saját vicceire, például a termékelhelyezésre vagy a képernyőosztásra. David Leitch rendező és egykori kaszkadőr a film akciójeleneteit cukormázasnak és CGI-bevonatosnak tűnő stílusban rendezte, eltérve az "Atomszőke" brutális verekedéseinek stílusától.

A film legnagyobb vonzereje Ryan Gosling és Emily Blunt sztársága, akik karizmájukkal és szimpatikus megjelenésükkel vonzzák a nézőket. A kaszkadőrszámok azonban nem hozzák azt a hatást, amit elvárnánk, és a nagy kunsztokat csak a film végén láthatjuk teljes egészében. A kaszkadőrségben gyenge "A kaszkadőr" mégis potenciált rejt magában, hogy egy újabb "Rendes fickók" legyen belőle, több akcióval és kevesebb hetvenes évekbeli lehangoltsággal.

A kaszkadőr már látható a magyar mozikban.