Elképesztő látványosság: a Kalocsa-Paks Duna-híd próbaterhelése

A Kalocsa és Paks között megépült új Duna-híd sikeresen átesett a próbaterhelésen, amely során a Duna Aszfalt 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel.

A híd, amelynek nevét Lázár János is jóváhagyta, várhatóan legalább 100 évig fogja szolgálni az átkelést a folyó felett. A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú szerkezet januárban érte el a pályalemez teljességét, márciusban pedig a hagyományos hordógurítás is megtörtént. A próbaterhelés két napig tartott, és a híd három részből áll: két ártéri hídból és egy mederhídból, amelyek különböző szerkezeti rendszerekkel rendelkeznek, de egy egységet alkotnak. A bal- és jobb ártéri hidak tesztelését pénteken 8 darab 40 tonnás teherautóval végezték el.

A szombati próbaterhelés során a középső, mederhíd elem statikus és dinamikus tesztjei voltak látványosak. A statikus tesztnél a teherautók többféle alakzatban helyezkedtek el a hídon, és a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és a szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. A dinamikus teszt során két tehergépkocsi 5, 20, 40, 60 kilométeres sebességgel haladt át a hídon.

A Google térképén a híd már az új nevén, Kalocsa-Paks Duna-híd (Tomori Pál híd) néven szerepel.