Megtaláltuk az év legidiótább vámpíros filmjét

A vámpírtéma sosem kopik ki, és a vérszívó szörnyeteg szinte mindig ott van a top három legtöbbet használt horroralapvetés között – már a Dracula-filmek óta. Az elmúlt években a démonok és szellemek világa ugyan elnyomta, de azért előkerült egy-egy próbálkozás, ha csak a 2023-2024-es szezont nézzük.

Tavaly a The Last Voyage of the Demeter című film nem emelkedett ki a műfaj csúcsalkotásai közül, és Nicholas Cage is megmutatta a maga Dracula-változatát, ami itt-ott mosolyt csalt az arcunkra. Idén szintén lesz két vámpíros horror, egy vígjátékváltozat és egy adaptáció. Az év végén érkezik Willem Dafoe és Bill Skarsgard főszereplésével a Nosferatu „vérfrissítése”, amelyben Nicholas Hoult is szerepel, aki a Renfield címszerepét alakította.

Az idei horrorkomédia, az Abigail rendezőpárosa, Matt Bettinelli-Olpin és Tyler Gillett az abszurditást és a felrobbanó emberek látványát részesíti előnyben. A film története egyszerű: egy kislányt váltságdíjért elrabolnak, majd kiderül róla, hogy vámpír, és elkezd vadászni a fogvatartóira.

Beindul a buli

Az első 30-40 perc pazarul mutatja be a karaktereket és a történetet, majd egy komplexebb háttérrel bővül, ami horrorra emlékeztető hangulatot teremt. A film közepétől azonban a történet B-kategóriás agymenéssé válik, de a rendezőpáros korábbi munkái alapján ez nem meglepő. A film mégis szórakoztató marad, és egyes karaktereket megkedvelünk.

A látvány, a fények, a díszletek és az operatőri munkák nem kiugróak, de rendben vannak. Bryan Tyler zenéje hozzátesz az élményhez, aki Csajkovszkij Hattyúk tava című művét komponálta át, és a film abszurditását néhány zenei választással is megspékelte.

Csak az élvonal

A színészgárda kiváló, a leggyengébb láncszemek is Hollywood B-sorából érkeznek. Melissa Barrera és Alisha Weir elfogadható szintet hoznak, Dan Stevens, Kathryn Newton, Will Catlett, Kevin Durand és Giancarlo Esposito is megjelennek a filmben. A film végén megemlékeznek Angus Cloudról, aki az utolsó mozis alkotását fejezte be halála előtt.

Összességében az Abigail megállja a helyét a horrorkomédia megosztó műfajában, és bár nem marad fenn korszakalkotó műként, egy könnyed, szórakoztató mozis élményt nyújt.

6,6/10