Villany fújja a Passat-szelet: teszten a hatalmas elektromos szedán, a VW ID.7

A legendás Passat méretkategóriájában támadó vadonatúj tisztán elektromos Volkswagen, az ötajtós és kombi változatban készülő ID.7 akár 700 kilométeres hatótávval kecsegtet, de milyen autó a gyakorlatban? Jövünk a válaszokkal!

1973-ban, az első Passat bemutatásakor vélhetően még maguk a Volkswagen döntéshozói sem gondolták, hogy ez lesz a német gyártó egyik legkomolyabb érdeklődésre számot tartó, évtizedek során több 10 milliós mennyiségben gazdára találó modellje[^László Ferenc]. És aztán a közelmúltban jöttek a piacot letaroló SUV-ok, melyek egymás után taszították a mélybe a hosszú múltra visszatekintő szedánokat, így például a Passatot is, mely 2022 óta már csak kombiként vezethető haza[^László Ferenc].

Bár 2024-ben is kapható szedán, pontosabban ötajtós modell a Volkswagennél, ez az ID.7 nevezetű vadonatúj jövevény már egy 100 százalékban elektromos modell, ennek minden előnyével és hátrányával[^László Ferenc]. A komoly nehézségek árán, nem kevés problémával debütált ID.3 olyan, mint egy kisebbfajta szopott gombóc, a kicsit már jobban összerakott ID.4 és az ID.5 pedig a magas építésű SUV-ok formatervét lájkoló széles közönség számára készült[^László Ferenc].

Az ID.7 egész komoly felüdülést jelent a maga relatíve alacsony és hosszúkás építési módjával[^László Ferenc]. Más új VW-któl eltérően a logók ezúttal még nem világítanak, de a szupermodern fényszórókat és hátsó lámpákat már látványos fénycsík köti össze, ami igen jól mutat sötétben[^László Ferenc]. A 2,97 méteres tengelytávolságú és 4,96 méter hosszú ID.7 szó szerint hatalmas jószág lett[^László Ferenc].

A minőségre nagyon oda kell figyelnie a VW-nek, és úgy tűnik, ez javarészt sikerül is[^László Ferenc]. Az első ülések hátán praktikus zsebek találhatók, és az infotainment rendszer érintőkijelzője egész hatalmas méretű, 15 colos képátlójú[^László Ferenc]. Az első ülések nagyon kényelmesek, minden irányban elektromosan állíthatók és masszírozni is képesek[^László Ferenc]. Hátul minden irányban hatalmas a hely, teljesen sík a padló, és a középkonzol hátsó részén két USB-C port valamint klímavezérló panel is található[^László Ferenc].

A 286 lóerős teljesítmény nem szerény, mint ahogy az 545 Nm-es nyomaték is kisebbfajta hegyomlásnyi[^László Ferenc]. A vezetési élmény rendben van, már amennyire egy 2,2 tonnás romboló esetében rendben lehet[^László Ferenc]. A bruttó 82, nettó 77 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátor az alapáras hőszivattyú támogatását élvezve 613 kilométeres hivatalos hatótávval kecsegtet[^László Ferenc].

A németországi Emdenben gyártott Volkswagen ID.7 messze van a tökéletestől, összességében véve nagyon is szerethetőre sikeredett[^László Ferenc]. A kedvezményes alapár 23,5 millió forint és a tesztautó árcéduláján 28 millió forintos összeg szerepel[^László Ferenc]. A villanyos riválisok közül a némileg kisebb BYD Seal 18,1-19,2 millió forintért akár 530 lóerőt is képes felvonultatni, a kevésbé tágas, de remek vezetési élménnyel szolgáló BMW i4 286 lovas verziója pedig 21,5 millió forinton startol el[^László Ferenc].