Oroszország stratégiai vasúti lépése és a RAM-II drón támadása

Oroszország elindította az első vonatszerelvényt Mariupol és Volnovakha között, ami jelentős logisztikai előnyt jelenthet számukra. Anton Gerascsenko, az ukrán belügyminiszter tanácsadója szerint ez a lépés Moszkva számára komoly stratégiai előnyt jelenthet, mivel így javíthatják az elfoglalt ukrajnai területek ellátását.

A közölt felvételen látható, hogy a vonat első lapos kocsija aknamezők elleni védelmet szolgál, hogy a mögötte haladó szállítmányok ne szenvedjenek kárt. Ez a fejlesztés alternatívát jelenthet a Kercsi hídhoz képest, amely a Krím félszigetet köti össze Oroszország szárazföldi területeivel, és amelyet 2014-ben annektáltak.

Az oroszok az elmúlt hónapokban intenzíven dolgoztak azon, hogy az elfoglalt területeken vasúti összeköttetést alakítsanak ki. A Kercsi híd, amely a 2022-es ukrajnai orosz invázió során kulcsfontosságú logisztikai szerepet töltött be, többször is célpontja volt ukrán támadásoknak, amelyek jelentős kapacitáscsökkenést okoztak az útvonalon.

Az ukrajnai háború kitörése óta Oroszország számos Buk légvédelmi rendszert veszített el. A legfrissebb felvételek szerint az ukránok egy RAM-II drónt vetettek be, amely egy orosz Buk 9A39M1 TEL típusú légvédelmi rendszert semmisített meg a Kurszk régióban. A támadás érdekessége, hogy Kijev ezzel átlépte a hivatalosan elismert orosz határt. A légvédelmi eszköz becsapódását követően több hatalmas robbanás látható volt, amely azt jelzi, hogy a légvédelmi eszközt megtöltve tartották.

A Buk-1M légvédelmi rakétarendszereket szovjet mérnökök fejlesztették ki, 1980-tól kezdve kerültek a hadsereg kötelékébe. A közepes hatótávolságú föld-levegő rakétákkal felszerelt járműveket cirkálórakéták, repülőgépek és pilóta nélküli légi járművek ellen fejlesztettek ki. A BUK légvédelmi rendszerek egyik változatával lőtték ki 2014 júliusában a Malaysian Airlines repülőgépét is a szakadár területek felett.