A BYD Tang megújulása: Tágasabb és hatékonyabb elektromos SUV

A BYD Tang modellje egy frissítésen esett át, amely még vonzóbbá teszi a nagy, hétüléses SUV-t a nagycsaládosok számára. Az elektromos jármű mostantól nagyobb hatótávolsággal és modernizált külsejűvel kerül a piacra.

A BYD Tang elektromos SUV modellje nem sokkal a piacra dobása után már egy ráncfelvarráson is átesett. A frissítésnek köszönhetően a kínai gyártó zászlóshajója nem csak kívülről kapott új arcot, hanem technológiai fejlesztéseket is, amelyek még inkább növelik a modell vonzerejét.

A legfontosabb újítás az akkumulátor frissítése, amelynek köszönhetően a korábbi 86 kWh-s kapacitás helyett mostantól 108 kWh-s Blade-cellák biztosítják az energiát. Ez a változás 400 kilométerről 530 kilométerre emeli a szabványos hatótávolságot. A nagyobb akkumulátorok ellenére a gyorsabb töltési technológia bevezetésével nem kell hosszabb töltési idővel számolni.

A meghajtás terén nem történt változás, hiszen a Tang már korábban is erős motorral rendelkezett. Az 517 lóerős teljesítmény és a 680 Nm nyomaték összkerékhajtással párosulva kiválóan szolgálja a családi igényeket. A 4,6 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/órára pedig még a fiatalok számára is vonzó lehet, bár a maximális sebesség 180 km/órára korlátozódik.

A BYD a kényelemre is gondolt, így az új Tang adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futóművet kapott, amely hozzájárul az utazás csendességéhez. A Tang bár nem éri el az EQS SUV szintjét, a kínai gyártó nem spórol a felszereltséggel és a minőségi anyagokkal, a nagy, forgatható képernyőtől kezdve.

A Tang hátsó sorában a férőhely viszont szűkös lehet, ezért inkább gyerekeknek vagy alacsonyabb termetű utasoknak ajánlott. Az árát a BYD még nem hozta nyilvánosságra, mivel néhány meglévő járművet még le kell szállítaniuk, mielőtt az új modellt késő tavasszal piacra dobják. A gyártó más modelljeinél már alkalmazott árcsökkentéseket, de a Tang esetében egyelőre nem várható árleszállítás.