A Huawei új elektromos luxusautója, a Stelato S9

A Huawei és a BAIC közös vállalkozásaként létrejött Stelato márka bemutatta első modelljét, a S9-et, amely a BMW i7 és a Mercedes EQS piacára készül belépni.

A Pekingi Autószalonon debütált Stelato S9 egy jelentős méretű, több mint 5 méter hosszú elektromos szedán, amely a Huawei HarmonyOS operációs rendszerét használja. A luxuskategóriába pozicionált jármű 5,16 méter hosszú, 1,98 méter széles, 1,48 méter magas és 3,05 méteres tengelytávolsággal rendelkezik.

A Stelato S9 alapmodelljének hátsó kerekeit egy 309 lóerős elektromotor mozgatja, míg az összkerékhajtású változatban egy további 215 lóerős motor is helyet kap az első tengelyen.

A járművet egy CATL által szállított akkumulátor látja el energiával, bár a hatótávolság egyelőre nem ismert. A Stelato S9 fejlett önvezető képességekkel büszkélkedhet, digitális külső visszapillantó tükrökkel, amelyek kamerákat használnak, és 21 colos keréktárcsákkal van felszerelve.

A Stelato S9 várhatóan nyáron kerül a kínai piacra, és az ára átszámítva körülbelül 15-25 millió forint között alakulhat. A tervek szerint a későbbiekben az autó több ázsiai és európai országban is elérhető lesz.

Összehasonlításképpen, Magyarországon a BMW i7 jelenleg 43,1 millió forinttól, míg a Mercedes EQS alapára 43,2 millió forinttól kezdődik. Az elektromos autók piacán egyre több a versenytárs, például a kínai Nio ET5 Touring, amely több mint 480 lóerős teljesítményével és 100 kilowattóra kapacitású akkumulátorával a legnagyobbak közé tartozik, és műszakilag felülmúlja több elektromos hajtású kombit.

A Nio ET5 Touring Németországban 68 500 euróért (kb. 26,8 millió forint) kapható, és az árából 21 ezer eurót (kb. 8,2 millió forintot) tesz ki a cserélhető akkumulátor. A kínai kombi csomagtartója sokoldalú és tágas, 450 literes térfogattal rendelkezik, valamint további 42 liter fér a padló alatti rekeszekbe. Az ET5 Touring hátsó része is figyelemre méltó, hiszen a 3-as BMW-t és Volvo V60 rakterét tekintették mintának a tervezők. Az ET5 Touring hagy időt egy hangulatos ebédre, hiszen akár 180 kilowattal is tölthető villámtöltőn, de a 10-ről 80 százalékig tartó feltöltéshez körülbelül 40 percet kell várni. Azok, akik Németországban havi 289 euróért (kb. 113 ezer forint) bérlik a kínai kombi cserélhető akkumulátorát, havonta két alkalommal ingyenesen cserélhetik az akkumulátort az automatizált állomásokon.